Tuesday, April 21, 2015

Peringatan untuk kau Mohd Najib!

Tatkala terbangunnya engkau dari tidur, pernahkah engkau bersyukur pada Allah yang engkau diberikan peluang lagi sekali untuk hidup di muka bumi Allah ini?

Tatkala engkau meminta pada Allah, tidakkah engkau malu untuk meminta lagi padaNya sedangkan arahanNya kau tak lakukan, tapi dalam masa yang sama, kau melakukan laranganNya?

Tatkala engkau diberi nikmat-nikmat dari Allah, tidakkah engkau bersyukur kepadaNya?

Tatkala kau bersama-sama manusia lain, jagakah engkau perhubungan antara kau dan mereka?

Tatkala Allah meminjamkan segala anggota tubuh badan kepada engkau, pernahkah engkau menjaga semua itu dengan baik?



"Ya Allah. aku berdosa padamu ya Allah. Sesungguhnya aku hambamu yang zalim. Kau berilah aku peluang untuk bertaubat padamu ya Allah. Aku bersyukur sangat dengan apa yang kau telah beri padaku ya Allah. Sejujurnya aku malu untuk meminta padamu lagi ya Allah. Tapi apakan daya, kau lah sahaja tempat untuk aku meminta agar hidup ku diredhai olehmu ya Allah. Kau bantulah aku untuk menjaga hubungan aku sesama manusia. Sesungguhnya aku tidak kuat untuk menjaganya seorang diri. Aku sentiasa perlukan pertolongan dari kau ya Allah. Janganlah kau palingkan hatiku ini setelah kau memberi petunjuk kepadaku ya Allah. Ya Allah, Kau jauhkanlah aku dari segala maksiat di dunia ini ya Allah. Nabi Muhammad tentu malu dengan perangai aku ini ya Allah T.T Jika aku tak layak lagi hidup di muka bumi kau ini ya Allah, kau amiklah nyawaku dalam keadaan yang beriman. Janganlah matikan aku dalam keadaan yang sia-sia."

No comments: